Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení sestry v minulosti, současnosti a budoucnosti
POSPÍŠILOVÁ, Vladimíra
Studium historického postavení sestry souvisí s historickým vědomím, které lze charakterizovat jako uvědomění si souvislostí mezi minulostí, současností a budoucností. Znalost historie pomáhá lépe porozumět společenskému vývoji a jeho vlivu na profesi sestry. Rovněž umožňuje náležitě pochopit tendence a problémy působící na ošetřovatelství. Studium dějin je tak základním předpokladem pro získání orientace v oboru a osvojení si komplexních vědomostí. Názory odborníků na úroveň znalostí se do určité míry liší. Na jedné straně v odborné veřejnosti panuje názor, že zdravotničtí pracovníci znají minulost své profese, na straně druhé se však mnozí odborníci netají tím, že sestry často podceňují význam vědomostí o historii svého oboru. Neuvědomují si totiž, že právě studium historie jim umožní pochopit podstatu profese a jejich úlohu v ošetřovatelství. Cílem předpokládané diplomové práce je analyzovat postavení sestry v minulosti a současnosti. A na základě této analýzy zpracovat vizi o postavení sestry v budoucnosti. Záměrem je rovněž konkretizovat představu o budoucnosti ošetřovatelské péče. Tato diplomová práce má teoretický charakter a je pojata jako analytická studie. Pro analýzu dokumentů jsou využity metody deskripce a textové hermeneutiky. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá historickým vývojem postavení sestry. Obsahuje zamyšlení nad aktuálností studia historie ošetřovatelství a zhodnocení vlivu historie na rozvoj ošetřovatelské péče. Druhá část je věnována současnému postavení sestry. Zahrnuje hodnocení ošetřovatelství jako profese, rolí a kompetencí sester. Věnuje také pozornost současnému vzdělávání a obrazu sester na veřejnosti. Třetí část se zabývá předpokládaným postavením sester v budoucnosti. Formuluje vizi budoucnosti a zabývá se budoucími technologiemi. Přibližuje také principy transhumanismus jako sociálního a filozofického hnutí. Predikuje osobnostní předpoklady a vzdělávání sester v budoucnosti. Přínosem této diplomové práce je především zpracování vize budoucnosti z pohledu předpokládaných společenských změn a jejich vlivu na budoucí vývoj ošetřovatelství a postavení sestry. Výsledky jsou využitelné ve vzdělávání a odborné přípravě sester, ve vytváření objektivního obrazu na veřejnosti a zlepšování postavení sester ve společnosti. Pro přehlednost jsou v podobě jednotlivých námětů obsaženy v závěru této diplomové práce. Výsledné podněty je možné použít k aktualizaci metodických pokynů, studijních osnov a směrnic pro organizaci a řízení zdravotnických zařízení, stejně tak jako pro zpracování koncepcí a plánů rozvoje ošetřovatelské péče v budoucnosti.
Předpoklady pro úspěch v tenise
Lebl, Ondřej ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Předpoklady pro úspěch v tenise Cíle práce: Cílem této práce je identifikovat, analyzovat a vyhodnotit jednotlivé schopnosti, dovednosti a další předpoklady, které jsou určující a nutné pro dosažení vrcholové úrovně v tenise. Cílem je vytvořit určitý kompetenční profil úspěšného vrcholového tenisty. Metody práce: Byly použity dvě metody výzkumu. První metodou bylo studium odborné literatury na dané téma za účelem identifikace a systematizace literárních údajů týkajících se schopností, vlastností a dovedností úspěšných vrcholových tenistů. Druhou metodou bylo elektronické dotazování provedené na výběrovém vzorku českých tenisových odborníků i hráčů, které bylo použito k dotvoření ucelené představy o kompetenčním profilu úspěšného tenisty v českém prostředí. Výsledek práce: Výsledkem práce je ucelený soubor charakteristik, které představují nezbytné požadavky na žádoucí vlastnosti úspěšného tenisty. Klíčová slova: tenis, osobnostní předpoklady, úspěch, kompetenční profil
Osobnostní předpoklady pro cvičitele pole dance
Szabová, Barbora ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štulrajterová, Lucia (oponent)
Název: Osobnostní předpoklady pro cvičitele pole dance Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je identifikace osobnostních předpokladů pro cvičitele pole dance a sestavení osobnostního profilu trenéra pole dance z hlediska cvičenců a trenérů. Metody: V práci byla použita metoda rozhovoru s úspěšnými tanečnicemi a trenéry pole dance a metoda písemného dotazování, jehož respondenty byli kurzisté a trenéři pole dance v České republice. Výsledky: V bakalářské práci byly identifikovány osobnostní předpoklady pro trenéry pole dance. Na základě výsledků průzkumu bylo vybráno 15 nejdůležitějších osobnostních předpokladů, které byly vyhodnoceny respondenty z dotazníkového šetření. Klíčová slova: pole dance, osobnostní předpoklady, cvičitel, kompetenční profil
Kompetenční profil trenéra plážové kopané
Valeš, Daniel ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Kompetenční profil trenéra plážové kopané Cíl: Hlavním cílem práce je vytvoření kompetenčních profilů z pohledu hráčů a zástupců vedení klubů věnujících se v současnosti aktivně plážové kopané. Následně jsou v práci tyto kompetenční profily porovnávány a v návaznosti na výsledky jsou sestavena i stručná doporučení, která mají za cíl pomoci při budoucím výběru trenérů a jejich individuálnímu rozvoji. Metody: V práci jsou využity dvě hlavní metody, kterými jsou elektronické dotazování a polo- strukturovaný rozhovor. V rámci elektronického dotazování byl vytvořen dotazník s klasifikační škálou. Distribuce byla realizována prostřednictvím elektronické pošty a sociálních sítí. Výsledky: Výsledky odhalily skutečnost, že mezi kompetencemi, které považují za důležité hráči a zástupci vedení klubů existují jisté podobnosti, které mohou být využity pro lepší výběr, hodnocení, odměňování a rozvoj trenérů. Byly vytvořeny kompetenční profily a schéma, které jsou hlavním výstupem práce a představují tak největší přínos. Klíčová slova: osobnostní předpoklady, schopnosti, dovednosti, kompetenční model, trenér
Kvality učitele 1. stupně v perspektivě rodičů a veřejnosti
Kolaříková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
NÁZEV PRÁCE: KVALITY UČITELE 1. STUPNĚ V PERSPEKTIVĚ RODIČŮ A VEŘEJNOSTI Anotace V současné době se často diskutuje o kvalitě školství, o pozici učitelů ve společnosti. Tyto diskuse bývají spojeny s hodnocením kvality učitelů, jejich způsobu výuky, ale i přístupu k žákům i k rodině. Význam učitelství bývá vnímán ve dvou rovinách: prioritní důraz je kladen na předávání vědomostí, ale také je zdůrazňován význam rozvoje osobnosti žáka, jeho kompetencí a mezilidské vzájemnosti a ohleduplnosti. V této práci budu popisovat různé styly výuky, osobnostní předpoklady i další kompetence, kterými by měl kvalitní učitel disponovat. Představím pět základních výukových stylů, u kterých si budu všímat jejich pozitiv, tak i rizik. V analytické části vyhledám soutěže oceňující dobré učitele a budu popisovat kritéria, na základě kterých jsou vybraní učitelé oceněni. Výzkumná část bude formou dotazníkového šetření zjišťovat, jakého učitele 1. stupně ZŠ si přejí pro svoje dítě zákonní zástupci, jakých lidských i odborných kvalit si nejvíce cení. Klíčová slova: kvalita učitele, profesní znalosti, profesní kompetence, styl výuky, kompetence, osobnostní předpoklady, facilitace, exekutivní styl, liberální styl, konstruktivismus, tradiční učitel.
Osobnostní předpoklady pro cvičitele pole dance
Szabová, Barbora ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štulrajterová, Lucia (oponent)
Název: Osobnostní předpoklady pro cvičitele pole dance Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je identifikace osobnostních předpokladů pro cvičitele pole dance a sestavení osobnostního profilu trenéra pole dance z hlediska cvičenců a trenérů. Metody: V práci byla použita metoda rozhovoru s úspěšnými tanečnicemi a trenéry pole dance a metoda písemného dotazování, jehož respondenty byli kurzisté a trenéři pole dance v České republice. Výsledky: V bakalářské práci byly identifikovány osobnostní předpoklady pro trenéry pole dance. Na základě výsledků průzkumu bylo vybráno 15 nejdůležitějších osobnostních předpokladů, které byly vyhodnoceny respondenty z dotazníkového šetření. Klíčová slova: pole dance, osobnostní předpoklady, cvičitel, kompetenční profil
Profesiogram jako východisko pro další vzdělávání sociálních pracovníků v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé
Kocianová, Zuzana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Cílem bakalářské práce je vypracovat profesiogram jako východisko pro další vzdělávání sociálních pracovníků v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé. Bakalářská práce mapuje pracovní náplň sociálního pracovníka v nízkoprahových kontaktních centrech pro drogově závislé, zejména běžné činnosti, jejich frekvenci, míru zátěže, náročné situace, jejich frekvenci, čím zatěžují, jaké požadavky jsou kladeny na pracovníka ve smyslu psychické a fyzické odolnosti, jaké jsou kladeny nároky na týmovou spolupráci, spolupráci s jinými organizacemi, kvalifikační a znalostní předpoklady úspěšného zvládnutí profese, potřeby týkající se podpory pracovníků při výkonu profese a jejich dalšího vzdělávání, atd. Na základě zjištěných informací je vypracován profesiogram sociálního pracovníka v nízkoprahovém kontaktním centru pro uživatele drog. V teoretické části bakalářské práce je představeno, co je profesiogram, pro jaké účely se sestavuje, jakými metodami jej lze sestavit. Uvádím zde, co obnáší profese pracovníka v nízkoprahovém kontaktním centru, jaký je kontext organizace, ve které sociální pracovník pracuje, jaký je profil klienta nízkoprahového kontaktního centra, jaké jsou potřeby cílové skupiny klientů - kritické shrnutí teorií a výzkumu jak zahraničních, tak i českých a je zde popsán i systém...
Konflikty v pracovním týmu
Fabianová, Ivana ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá konflikty jako normální a přirozenou součástí pracovního prostředí. O konfliktech v pracovním týmu a celkově v životě člověka pojednává jako o nápomocném činiteli při vytváření nevyhnutných změn, ale také jako o zdroji nespokojenosti, depresí a zoufalství, když nejsou vyřešeny. Popisuje dělení konfliktů do několika typů, styly řešení konfliktů a osobnostní předpoklady k prožívání konfliktů. V oblasti pracovních týmů vymezuje rozdíl mezi týmem a skupinou, popisuje dělení týmů na základě jejich vlastností a představuje několik vývojových teorií týmu. Zabývá se kromě uvedeného také sociálně- psychologickými aspekty členství v týmu a týmové práce. Zaměřuje se také na různé možnosti mapování vztahů v týmu. Součástí práce je také popis symetrické a asymetrické komunikace. Zjišťování vztahu mezi typem komunikace a konfliktností v pracovním týmu je tématem návrhu výzkumu.
Předpoklady pro úspěch v tenise
Lebl, Ondřej ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Předpoklady pro úspěch v tenise Cíle práce: Cílem této práce je identifikovat, analyzovat a vyhodnotit jednotlivé schopnosti, dovednosti a další předpoklady, které jsou určující a nutné pro dosažení vrcholové úrovně v tenise. Cílem je vytvořit určitý kompetenční profil úspěšného vrcholového tenisty. Metody práce: Byly použity dvě metody výzkumu. První metodou bylo studium odborné literatury na dané téma za účelem identifikace a systematizace literárních údajů týkajících se schopností, vlastností a dovedností úspěšných vrcholových tenistů. Druhou metodou bylo elektronické dotazování provedené na výběrovém vzorku českých tenisových odborníků i hráčů, které bylo použito k dotvoření ucelené představy o kompetenčním profilu úspěšného tenisty v českém prostředí. Výsledek práce: Výsledkem práce je ucelený soubor charakteristik, které představují nezbytné požadavky na žádoucí vlastnosti úspěšného tenisty. Klíčová slova: tenis, osobnostní předpoklady, úspěch, kompetenční profil

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.